ico_bip.png   images_1.jpg imgres_1_1.jpg

Brahms, spadkobierca klasyków

miejsce: Wałbrzych, sala Filharmonii Sudeckiej

godz.19:00 06.06.2014 r.

 


dyrygent: Jerzy Kosek

soliści:

Adam Wodnicki 

fortepian

zwiń

Brahms, spadkobierca klasyków

Koncert ABONAMENTOWY


Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Sudeckiej


Program:

J. Brahms:II Koncert fortepianowy B - dur op. 83

Allegro non troppo - Allegro appassionato - Andante - Allegro grazioso

J. Brahms:III Symfonia F - dur op. 90

Allegro con brio - Andante - Poco allegretto - Allegro

 

Brahms uważał, iż jako kompozytor urodził się za późno. Tym sformułowaniem dawał wyraz swemu przywiązaniu do tradycji, które wyrażało się w kontynuowaniu barokowych i klasycznych form oraz wzorców, uważanych w romantyzmie powszechnie za przebrzmiałe. Tym samym przeciwstawił się programowości w muzyce, pisząc muzykę absolutną. 

Koncerty instrumentalne Brahmsa mają charakter symfoniczny, gdyż następuje w nich rozbudowa partii orkiestrowej, która zyskuje niemal przewagę nad instrumentem solowym. Koncert B-dur oprócz symfonicznego charakteru jest także rozbudowany do 4 części. Utwór ten wymaga od pianisty nie tylko mistrzowskiej ręki, lecz także subtelnej muzykalności i troski przede wszystkim o dzieło, a nie o błyskotliwy popis. 

Słynne duety operowe i operetkowe

miejsce: Wałbrzych, sala Filharmonii Sudeckiej

godz.19:00 13.06.2014 r.

soliści:

Bogna Forkiewicz (sopran)

Jacek Szymański (tenor)

Piotr Łukaszczyk ( fortepian)

zwiń

Słynne duety operowe i operetkowe

Koncert ABONAMENTOWY


Program:

E. Kalman – duet Sylvy i Edwina (Choć na świecie…) z operetki „Księżniczka czardasza”

E. Kalman – Czardasz Sylvy z operetki „Księżniczka czardasza”

J. Strauss – Kuplety Barinkaya (Wielka sława to żart) z operetki „Baron cygański”

L. Różycki – Walc Caton z opery „Casanova”

G. Donizetti – Romans Nemorina z opery „Napój miłosny”

P. Abraham – duet Pardon Madame z operetki „Wiktoria i jej huzar”

F. Chopin – Ballada g-moll nr 1 op.23

J. L. Świętochowski – Morze z operetki „Panna Wodna”

E. Kalman – aria Tassila (Graj cyganie) z operetki „Hrabina Marica”

E. Kalman – duet Maricy i Tassila (Kochanie moje) z operetki „Hrabina Marica”

F. Lehar – duet Hanny i Daniłły (Usta milczą…) z operetki „Wesoła wdówka

F. Lehar – aria Giuditty (Kto me usta całuje..) z operetki „Giuditta”

C. Zeller – pieśń Adama (Lat dwadzieścia…) z operetki „Ptasznik z Tyrolu”

J. Offenbach – Aria ze śmiechem z operetki „Perichola”

A. Lara -  Granada

N. Dostal – duet Bo w Barcelonie z operetki „Clivia”

F. Liszt – Rapsodia Węgierska nr 2

E.di Capua – O sole mio

F. Loewe – song Elizy (Przetańczyć całą noc) z musicalu „My Fair Lady”

E. Kalman – duet Sylvy i Edwina (W rytm walczyka…) z operetki „Księżniczka czardasza”


Edyta Geppert

godz.19:00 27.06.2014 r.

Kiedy spotykamy się z unikalnym talentem, wszelka próba opisu tego fenomenu staje się pewnym nietaktem a słowo bezsilne – ledwie bladą kalką wrażenia. To, co najgłębsze i najcenniejsze, jest zarazem niewypowiedzialne. Intymność wzruszenia tak łatwo wystawia się na łup profanacji przez banał i prozę komunałów.

Recital Edyty Geppert. Jak go opisać wobec tych ograniczeń i pułapek?
Już na samym początku uderzenie: precz ze smętkiem! Wiązanka piosenek lekkich, żywych, pełnych humoru i przyjemności istnienia: żart i jasna strona życia. Nadęty patos pęka jak mydlana bańka. Zwiewny i nieuchwytny mit zmienia się w ciało – w kobietę z krwi i kości.
To właśnie w repertuarze koncertu dominowało, objawiając w pełnej krasie szalenie bogate aktorskie emploi Edyty Geppert. A bogate emploi to nic innego jak bogata osobowość. Można było usłyszeć piosenki kabaretowe, był żywiołowy folklor cygański i pełne temperamentu akcenty żydowskie, a nawet… heavy-metalowa parodia.
Całe spotkanie niezwykle precyzyjnie wyreżyserowane. Każdy utwór miał swoją dramaturgię, jak przystało na dobrze skrojoną aktorską etiudę. Czasem przypominało to obyczajową anegdotę, plotkarską wręcz historyjkę, pełną ekspresji dzięki ruchowi, gestom, mimice – grze całego ciała. A o urodzie Edyty Geppert można by napisać poemat cały.

To cecha przypisywana jedynie prawdziwej sztuce: harmonijne połączenie przeciwieństw.. Na przykład wtedy, kiedy pozorna kruchość i delikatność łączy się w jakimś zadziwiającym mariażu z mocną dynamiką i uderzająca ekspresją. Tak właśnie, jak w przypadku Edyty Geppert. A przy tym ta lekkość, urok, wdzięk i czar…
Jak widać było – i słychać – piosenkę można potraktować z estymą prawdziwego artyzmu i nadać jej status wielkiej sztuki. To właśnie robią Edyta Geppert i Piotr Loretz. I doprawdy, niewielu jest w Polsce takich wykonawców, którzy mogliby im w tym dorównać. Te monotonne, statyczne, ograne gesty – w wielu przypadkach przebijająca rutyna chałturników. Brak dla Edyty Geppert konkurencji.

 

z bloga, którego autorem jest Stanisław Błaszczyna

http://wizjalokalna.wordpress.com/2014/04/11/radosc-i-melancholia-rozmowa-z-edyta-geppert/

zwiń

Edyta Geppert

bilety w przedsprzedaży 60 zł

w dniu koncertu 70 zł

  program_regionalny__1.jpg logo_ds.png ue_flag.png  

 

 

Wykonanie strony internetowej wraz z pakietem e-uslug dla Filharmonii Sudeckiej w Wałbrzychu. Realizacja: grudzień 2012 - sierpień 2014 roku.

PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO (EFRR) ORAZ BUDŻETU WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO DLA WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO (RPO WD) NA LATA 2007-2013

 

instytucja kultury Samorządu Województwa Dolnośląskiego finansowania z budżetu Województwa Dolnośląskiego.